I'm coming home

Idag stog bussen och väntade på oss ca 09:10 på förmiddagen och då packade busschaufören in våra väskor och sen bar det av mot flygplatsen. Väl på flygplatsen fick vi vänta aplänge för att checka in. Men tillslut kom dom och vi kunde checka in våra väskor.
taxfree shoppen va apdyr så jag (Martina) köpte ingenting men Emelie köpte toblerone till sin fader.
Sen ville jag köpa upp mina serbiska pengar men jag hade för lite för att kunna hanlda något och sen fanns det ingen växel mojäng så jag har just nu 110 dynarer^^ kanske inte inte så lönt att klaga för det är bara 11 kr. :P

Sen när vi då skulle på planet så fick alla hoppa in i en buss som kan vara ganska normalt att göra på en flygplats för att komma till flyget men det här va fan patetiskt... vi blev kanske körda MAX 30 meter runt den trappan som vi hade gått ner för och fram till planet.

På Malmö airport hämtade en buss upp oss som skulle köra oss till skolan och det skulle ta runt 2 timmar. Lite utanför Helsingborg? så skulle vi stanna för att äta på BurgerKing eftersom vi inte skulle få någon mat i skolan när vi kom fram.
Sen svängde vi av vid en avfart för att släppa av Peppe som skulle ta sin bil hem. och senare på vägen släppte vi av Palle och Bratso, så fick dom gå hem. ^^
Sen var det bara 16 trötta tjejer kvar med en bussschaufför... men det gick bra.

Nu pratar vi för alla i gruppen och jag tror dem håller med. Dessa två veckor har varit riktigt händelserika och vi har nog, förhoppningsvis, lärt oss en hel del om lite allt möjligt samtidigt som vi träffat nytt folk längs med vägen. Vi har gjort allt från att ha gått i kyrkor, rådhus, checkat shoppingen, fått en inblick i nattlivet, gått på teater och ridit till att åka en härlig tur genom Sombor i häst och vagn och massa mer. Jag (Emelie) och Martina vet att denna resan inte kommer glömmas i första hand och det tror vi inte dem andra kommer göra heller. Nu ser vi fram emot nästa termin då våra serbiska vänner kommer komma till oss och se hur vi har det här i Sverige på Plönninge Gymnasiet.

OVER AND OUT

Emelie G & Martina samt resten av serbien gänget :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0